2017. október 26. 21:09 - ncseb

Autó klíma tisztításom házilag

Az autó klíma elvi működése :

klimarendszer-16x9.jpg

A tavaszi időszakban javasolják a klíma tisztítását,van aki fizet érte (nem is keveset) és van aki házilag nekiáll megoldani. A tisztítás lényege a képen úgynevezett Evaporátor (radiátor) gombátlanítása fertőtlenítése,ez nem tesz jót a szervezetünknek amikor a levegő befújó csöveken bejutó hideg/meleg levegővel az utastérbe kerülve belélegezzük.

Viszonylag egyszerűnek tűnik a rendszer tisztítása : veszel egy bombát (kiakasztós klíma tisztító spray) beteszed a hátsó ülés elé,belső keringetésre kapcsolod a klímát,az ablakokat felhúzod és beindítod a motort hogy üzemeljen a klíma max. fordulatra állítod a ventilátort és így hagyod kb. fél óráig!

image2.jpg

Az a gond ezzel hogy nem 100%-os! 
Miért pl. nálam tavasszal  pollenszűrő cseréjekor vettem észre hogy nem működik a belső keringetést állító ajtó motorja (ennek javításáról majd írok pár sort) és állandóan a külső levegőt szívja a fűtő motor,ebben az esetben nálam pont semmit nem ért a bombás megoldás ha nem tudok belső keringetésre kapcsolni.
Kiszedtem a pollenszűrőt szemügyre vettem a környékét :

klimakosz01.jpg

Látszólag szép állapotban van,alul (piros nyíl)található egy leejtős kialakítás ezen távozik a keletkező kondenzvíz,ezen a részen (miután) ecsettel kifelé legyezve egy jó maréknyi szemetet összeszedtem elkönyveltem hogy nem is olyan tiszta a téma mint aminek látszik. Óvatosan kell matatni nehogy megsérüljenek a radiátor lamellái! A söprögetés után kíváncsi voltam hogy kifolyik-e a kondenzvíz,erre a tesztre kb. fél doboz féktisztító spray-t fújtam bele,(hogy miért ezt,mert ha dugulás van akkor pár perc alatt szagmentesen elpárolog) de szerencsémre szépen kicsurgott a kocsi alá és ott párolgott el!
Időközben tudomásomra jutott hogy sokkal hatásosabb megoldás gombátlanításra a klíma tisztítóhab.

maxresdefault.jpg

Ehhez kapunk egy csövet amit a szellőző rostélyokon keresztül bedugva lehet feltölteni habbal a csőrendszert. Ez sem olyan vidám megoldás,van akinek a rádió készülékébe folyt és tette tönkre,van akinek a szellőzőcsövekben marta szét a szigetelő szivacs réteget. 
Ezekből kiindulva saját elgondolásom szerint : Befújtam a pollenszűrőnél a radiátorra egy 5-7 cm-es réteget,becsuktam a pollenszűrő ajtót (pollenszűrő nélkül :) ),a fűtő motort 1-es (legkisebb) fokozaton 10-15 másodpercig járatva befújattam a levegőcső rendszerbe,majd újra ugyanezt végig csináltam másik fújási irányba állítással(szerintem ez csak a radiátor mögötti részekre nyomta be a habot),gondoltam elég lesz,nem kockáztatok rádió és egyéb elektronika beázást.

17632_159899_1000x700.jpg


A hab pár perc alatt folyékony löttyé alakul és a kondenzvíz kivezetőn távozik,ami meg is történt! :)
A tisztító hab kellemes illata több héten át érezhető amikor megy a klíma!

Léteznek komolyabb beavatkozások is pl. az ionizátoros fertőtlenítés komolyabb összegekért..

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ncseb.blog.hu/api/trackback/id/tr9413094948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása